dilluns, 1 de març del 2010

Pastís de Poma engrunat


Els pastissos de poma m'agraden molt, de fet solen agradar a tothom.
El dia que vaig veure aquest al blog de la Gemma no m'ho vaig pensar dos vegades a afegir-lo a la llista!
La recepta és del llibre "cuinar és senzill" de la Montserrat Seguí.

La veritat és que està molt bo!!


INGREDIENTS

300g de farina
125g de sucre
140g de mantega
2 cull. de llevat en pols
1/2 cull. de vainilla en pols
1 cull. de canyella en pols
1 ou
2 pomes grans
100g de nous
50g de panses
Sucre glas per decorar

PREPARACIÓ

- Escalfem el forn a 200º.
- Barregem la farina amb el llevat, l'ou, la mantega tova, 100g de sucre i la vainilla.
- Ho barregem primer amb una forquilla i després amb les mans, la pasta ha de quedar pesada i poc flexible.
- Posem 3/4 parts de la massa al motlle.
- Farcim amb una poma ratllada, la meitat del sucre, la meitat de les nous triturades, totes les panses i la canyella (a l'original crec que no n'hi va però vaig pensar que hi quedaria bé).
- Ara fem una segona capa amb els mateixos ingredients excepte les panses que ja els hem posat totes.
- Posem el que ens ha sobrat de la massa per sobre a pessics.
- La posem al forn a 200º uns 50min.
- El traiem del forn i quan s'hagi refredat el decorem amb sucre glas.

Bon profit!

16 comentaris:

Maria ha dit...

Sí bonica... aquest és un clàssic d'entre els clàssics... Del llibre de la Seguí, ja el feien a l'escola de la Dona fa més de 20 anys quan jo anava a classes de cuina.. És molt bo.
Et volia felicitar per l'últim sopar dels amics que vas fer amb totes aquelles receptes tan bones i vistoses, com la cullereta d'alvocat.
Petons..

Mercè ha dit...

Tinc el llibre i m'agraden molt totes les seves receptes, i també m'agraden els pastissos de poma... així que un més a la llista! ;)
Et va quedar realment molt bonic!
Petons!

xaro ha dit...

Un pastís que sempre et fa quedar bé i fàcil de fer!!!!!!!

MontseRios ha dit...

Dels 26 anys que tinc, mai m'han agradat ni la ceba, ni els pebrots, ni la crema de carbassa. Desde que sóc independitzada i cuino a la -meva- cuina, m'agraden totes aquelles coses que de nena no havia ni tan sols degustar.
El mateix amb el pastís de poma.
Que n'estic convençuda de que fins que no el fassi jo a casa, no m'agradarà.
Aixi que gràcies per facilitar-me la recepte.
Una abraçada!

Gemma ha dit...

Ja l'he fet més d'un cop i sempre agrada molt. Els pastissos de poma són dels meus preferits i aquest és molt original ;)

Ivana ha dit...

quina delicia!!!
ho tinc que probar!
petonets

Marta ha dit...

Te una pinta això! i la poma m'encanta, molt original!
Petons

Margarida ha dit...

És molt bo (com tots els de poma) i molt original. Però les fotos teves són precioses! M'agraden molt.

dolçosdesdecasa ha dit...

Sempre que veig els pastissos engrunats penso que l'he de fer, aquest me l'apunto!
Salutacions (des de comacasa-res)!

No tot són postres ha dit...

De la MOntserrat Seguí, la Gemma i amb el teu vist i plau? Segur que el faré i no tardaré massa!!!
PTNTS
Dolça

Bea ha dit...

Me encantan los pasteles de manzana, haré este, ¡¡tiene una pinta!!
Un besito
Bea...con mucho amor

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Ostres nena com tu fas per donar aquest llum tan especial a les teves fotos? són precioses...i el pastís boníssim segur, a mi la poma amb els dolços m´encanta...petonets

Laura. ha dit...

Que rico! me encanta los pasteles de manzana, este se ve delicioso.

Besos!

Alfons ha dit...

A casa han sortit pastissos de poma de moltes formes i maneres.. però aquest és el que perviu en el record familiar com "EL" pastís de poma ... és amb el que qualsevol altre es comparat ... i mai és millor!! ..és fantàstic

marilu perez ha dit...

¡Que bueno! Yo también me lo apunto!

Núria ha dit...

Que bo...a veure si un dia el faig....
petons